Masz dosyć ciągłych kradzieży w sklepie? Obawiasz się włamania lub chuligańskich wybryków, w trakcie których zdewastowane zostanie twoje mienie? Nie wiesz komu wierzyć, gdy klient oskarża twojego najlepszego pracownika o niepoprawne wydanie reszty? Jeśli choć na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to najwyższy czas, abyś zainwestował w nowoczesny system do monitoringu, który zaoszczędzi ci niepotrzebnych stresów oraz (jakże potrzebnych) pieniędzy!
Co daje założenie monitoringu w sklepie?
Po pierwsze już sam widok kamer na terenie sklepu zapobiegnie wielu kradzieżom czy włamaniom. W monitoringu nie chodzi wcale o to, aby mieć najbardziej strzeżony sklep na świecie. Wystarczy, że będziesz lepiej zabezpieczony niż okoliczna konkurencja. Potencjalny złodziej, na widok kamer i ekranów pokazujących co jest w danym momencie nagrywane, najczęściej rezygnuje z kradzieży i decyduje się na inny, łatwiejszy cel.
Po drugie, nagrania z monitoringu stanowią dowód popełnienia wykroczeń lub przestępstw, jeśli już do takich dojdzie. Dzięki dobrej jakości nagraniom znacznie łatwiej jest zidentyfikować sprawców i dochodzić swoich praw w sądzie.
Po trzecie, założenie profesjonalnego monitoringu pozwala na bieżącą kontrolę sytuacji w sklepie, a co za tym idzie, na natychmiastową interwencję, w przypadku próby kradzieży, włamania, czy popełnienia innego przestępstwa. Zakładając monitoring, zwiększasz także bezpieczeństwo swoich pracowników, co jest szczególnie ważne w przypadku sklepów czynnych do późnych godzin nocnych lub znajdujących się w nieciekawej okolicy.
Jakie możliwości daje nowoczesny monitoring sklepowy?
Biznes pod kontrolą
Po pierwsze, jeśli tylko chcesz, możesz pilnować własnego biznesu na żywo, 24 godziny na dobę, bez względu na to, gdzie się akurat znajdujesz. Wystarczy do tego internet i smartfon z technologią 3D. Jest to ogromna zaleta, zwłaszcza w przypadku uruchomienia sklepowego alarmu. Dzięki obecnym możliwościom, od razu dostajesz informację o prawdopodobnym włamaniu, a zdalny podgląd pozwoli ci na błyskawiczną ocenę sytuacji i odwołanie grupy interwencyjnej w przypadku fałszywego alarmu. W ten sposób oszczędzasz spore pieniądze na kosztach związanych z dojazdami na miejsce zdarzenia.
Najciemniej pod latarnią
Rynek pracownika sprawia, że często zatrudniamy osoby, bez wcześniejszego sprawdzenia jej umiejętności i postawy. Oznacza to, że możesz przyjąć do pracy osobę, która w niewłaściwy sposób traktuje klientów, narażając tym samym twój sklep na straty wizerunkowe. Nie wspominając już o osobach, które korzystają z nieobecności właściciela czy kierownika i po prostu kradną…
Klient nasz pan?
Monitoring jest również niezwykle pomocy w przypadku klientów, którzy skarżą się na niewłaściwe traktowanie przez pracowników lub wprost oskarżają ich o wydanie za małej reszty. Monitoring skutecznie zniechęca osoby, które w taki sposób wyłudzają pieniądze, wmawiając błąd czy próbę oszustwa niewinnym kasjerom. A ponadto, w przypadkach dyskusyjnych, to właśnie monitoring pomoże wyjaśnić, co właściwe zaszło i kto ma rację w tym sporze.
Mamy nadzieję, że powyższe argumenty przekonały cię, że założenie profesjonalnego monitoringu to spore oszczędności i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w twoim sklepie. Skontaktuj się z nami, a pomożemy ci dobrać najlepszy sprzęt i optymalne rozmieszczenie kamer w twoim obiekcie.